måndag 20 december 2010

Julhälsningar

Fröjdas vart sinne
julen är inne
Frälsaren kommen är.
Så börjar en av våra fina julpsalmer. Tänk om vi alla kunde ta till oss detta budskap..
Vi har så mycket att uträtta inför julen. Det känns ibland att vi tappat bort meningen med att fira jul
Kunde vi bara tänka på att julen i första hand handlar om gemenskap med våra medmänniskor . Detta vill vår Frälsare skall komma i första hand. Vi borde glömma de materiella tingen och alla måsten inför julen.Vi vill
att julen skall vara perfekt inget får gå fel och det är just det som gör oss sårbara. Tänk om jag inte köpt de rätta julklapparna. Har jag glömt någon? Är klapparna rättvist fördelade mm.Vi borde istället tänka på våra medmänniskor de ensamma som känner sig ännu mer ensamma under julen. Vi kunde alla hälsa på, bjuda in ringa eller skicka kort till de som inte har någon att fira jul med. Jag har bett mina barn om att inte köpa några julklappar till mig. Den bästa julklappen för mig är att vi får fira jul tillsammans och att vi får fira den första julen med det lilla barnbarnet.När jag ser detta barn blir jag påmind om det lilla Jesus barnet som föddes i ett stall i Betlehem . Han som blev vår förebild och försonare och förlossare.

O vilken ära Gud är oss nära
Herren ibland oss bor.
Han till de ringa himlen vill bringa.
Säll den på honom tror.

Jag tackar er alla som hjälpt oss under det gågna året. Utan er hjälp hade vår verksamhet inte fungerat.
Önskar alla en fridfull julhelg och ett Gott Nytt år i Guds händer.

Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar