måndag 7 februari 2011

Kyndelsmäss-Ljusgudstjänst




























I söndags hade vi bjudit in till Dagläger i Burseryds församlingshem. Det kom miniorer och några juniorer. Vi Pysslade - ljus naturligtvis, dessa hade vi sedan i kyrkan på gudstjänsten.




Eva var med och vi övade på några av sångerna som vi sjöng, också de handlade om ljuset. Bland annat sjöng vi "Det lilla ljus jag har".


Som uppladdning käkade vi glass och lite godis.... perfekt före gudstjänst kan jag meddela!








Alla barn fick också uppgifter att göra i gudstjänsten, lite verkstad alltså. Det är spännande att få ringa i kyrkklockorna, ta upp kollekt, dela ut psalmböcker till mamma och pappa, hälsa välkommen i kyrkporten, bära fram korset. Vi var också med i predikan som handlade om Symeon och Hanna. Ett pantomimspel där vi bar fram - ljus, som symbol för alla människor och det stora ljuset - Jesus.

Efteråt bjöds det på "ståfika" i vapenhuset. Tack till alla barn och andra som gjorde vår gudstjänst så trevlig.// Åsa vid tangenterna






































































2 kommentarer:

  1. Vilken fin sida ni har! Åsa,det är jätte kul att få se vad ni gör! KRAM ANSI

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det var så fint när Emmy kom in med det stora röda ljuset och sen övriga barn, att jag blev lite rörd när jag skulle läsa vidare!

    SvaraRadera