söndag 15 mars 2009

Kören i Södra Hestra och Gryteryds och Burseryds församlingar

Jag är med i kören i Södra Hestra och Gryteryds församlingar, och det är som en injektion för både själ och kropp. Jag kan vara helt slut innan jag kommer dit, men när jag kommer hem sjunger jag för full hals, och är avslappnad och glad.

Vi övar varje torsdag mellan 19.00-20.30, fast på sista tiden har vi dragit över tiden en del, men vad gör det när man har så roligt tillsammans.
Vi har nog fem-sex  framträdande i vår och vi övar in olika psalmer/sånger till alla tillfällen. 

På söndag ska vi ha musikcafé med våffla och sång. Till det tillfället övar vi en hel del nya sånger.
Vi ska bl.a. sjunga Upp och ned visan och Jag vill ha en egen måne tillsammans med psalmer och andra sånger. Även de som kommer och lyssnar ska vara med att sjunga vid en hel del tillfällen.

Sedan övar vi inför uppträdande på påskdagen, som är en riktig festdag i kyrkan. Det finns hur många fina påskhymner som helst.

Det låter riktigt bra med dessa stämmor, och att det låter så bra kan jag nog inte ta åt mig äran för. Jag sjunger nog hellre än bra. Men ändå är jag välkommen att vara med i denna underbara samling. Tack för det, kära kantorn. =)

Jag kan bara säga att det är det roligaste och mest avkopplande jag gör på hela veckan. 

Det finns en kör i Burseryds församling också, så det finns lite att välja på. Kom med du också, det finns alltid plats för fler sångare. Det är bara att välja vilken kör man ska gå med i.

Vill man inte gå med kan man ju alltid gå och lyssna, det är inte dumt det heller.

Välkomna att lyssna på eller sjunga i körerna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar