torsdag 16 september 2010

Barnverksamheten i full gång!


Så var då verksamheten igång igen! Vad kul och träffa alla "nya" och "gamla" barn och vuxna. Nu har jag haft alla mina 5 grupper och totalt är det nu ca 60 personer som jag har skrivit in på mina listor. Visst är det kul!
I vuxen-barn gruppen läser vi i "Bibel för barn" och denna vecka har vi pratat om Noa. Se vilken båt jag har införskaffat till oss. Barnen har fått leka och kunnat åka kana med djuren.... Självklart har vi sjungt om "Gubben Noa" också.
I miniorgruppen har vi något som jag kallar Lärjungebus. Vi har tex provsmakat mat som man åt på Jesu tid, vindruvor, rökad fisk, nötter mm. Varje gång skall vi lära känna en lärjunge lite närmare, denna vecka har vi pratat om Simon Petrus som var fiskare, så självklart har vi tittat på fiskredskap och ritat fiskar som terminsfigurer. Kanske kommer det en livs levande lärjunge någon gång!
I Juniorer gruppen var vi få idag, men förhoppningsvis blir vi fler nästa gång. Vi har sjungt med Eva idag och haft lite Dobido- med Psalmgissningar!
Jag önskar alla varmt välkomna till grupperna! Åsa, församlings assistent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar