måndag 5 september 2011

11 söndagen efter trefaldighet

Igår firade vi friluftsgudstjänst i hembyggdsparken i Broaryd. 40 personer och en hund samlades för en trevlig stund. Gudstjänsten inleddes med att Leopold Wallin spelade fiol och Eva piano. Vi bad, läste söndagens texter och jag predikade över dagens tema Tro och liv, eller kanske enklare uttryckt Teorin och praktik, för denna söndagen handlar om att vi som kristna inte bra får vara ordets hörare utan även dess görare(jakobsbrevet). Tanke, ord och handling måste vara en helhet och det är inte lätt, men en bra bön att alltid ha in ryggmärgen är den heliga Birgittas bön "Visa mig Herre, din väg, och gör mig villig att vandra den."
Gudstjänsten avrundades med att Leopold sjöng och spelade en massa både vackra och galna sånger och låtar!
Därefter bjöds vi på våfflor med sylt och grädde, mums!
Kl 18 var vi en liten skara som samlades i Sandviks kyrka för att fira Mässa i all enkelhet. Förutom personal och kyrkvärdar var det 9 personer i bänkarn. Får erkänna att det känns sorgligt och tomt, även om jag hoppas att ni andra som var närvarande kände som jag, att vi fick en fin stund tillsammans.
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar