torsdag 10 november 2011

Kontraktsdag!

Idag var det den årliga kontraktsdagen för Västbo kontrakt, då hela arbetslagen i samtliga pastorat inbjudes till en träff. I år var vi i Bredaryd och temat var Livet, döden och mångfalden. Vi fick möta Hanna, barnmorska, familjerådgivare och sexualitet, som bl.a. talade om självkänsla och hur viktigt det är att se båda leden i "Älska din nästa som dig själv". Ser jag bara det dåliga och fula i och utanpå mig själv, kan jag då se gott i medmänniskan? Och tvärtom.
Sen kom kyrkogårdschefen i Jönköping och talade bl.a. om att kyrkogårdarnas utseende och delvis funktion ständigt ändras och vitsen med att tänka efter och fundera på hur man kan tillgodose de olika önskemål folk har.
Sist ut fick vi lyssna till Jonas Helgesson! Han är fantastisk att lyssna till! "Ett CPbra liv" är titeln på föredraget som bl.a. handlar om att sätta fokus på det jag kan och inte stirra mig blind på det jag har. Jonas skulle ju kommit till oss v 42 men bröt armen dagen innan. En ny chans att höra honom får du därför 22/2 kl 18:30 i kyrkan i Broaryd. Skriv upp detta redan nu, för det här vill du inte missa!
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar