söndag 29 januari 2012

Hälsningar från diakonen

Idag söndag blickar jag framåt och försöker lämna det som varit bakom. Efter flera månaders sjukskrivning ska jag återgå till mitt arbete som jag tycker så mycket om. Känner att krafterna börjar återvända sakteligen även om jag periodvis känner mig trött. Ikväll ska jag fira sinnesromässa i Gryteryd vilket jag ser framemot. Har saknat kyrkan, ordet och nattvarden utan dem är jag bara en halv människa. Tror att vi människor behöver delta i gudstjänster därifrån får vi krafter att gå vidare. Vi behöver helt enkelt ofta bli påminda om evangeliets budskap för att orka leva i denna världen som ofta splittrar oss med så mycket annat. Jag ber om förnyade krafter för mig och hela arbetslaget så att vi tillsammans kan vara Jesu Krisi förebilder och verka i våra underbara församlingar med alla underbara människor. Vi är alla Herrens lärljungar var och en efter sin förmåga. Hälsningar Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar