måndag 28 oktober 2013

Blomsterutställning!

Torsdagen 24 och fredagen 25 var det präst- och diakonmöte i Växjö. Vi var strax över 300 präster och diakoner som samlades för 2 intensiva dagar av goda samtal, gudstjänster och intressanta föredrag samt biskopens ämbetsberättelse och diverse val. På lördagen var det stiftsmöte, vilket betydde att förutom oss präster och diakoner kom det även andra medarbetare från de olika församlingarna, anställda såväl som ideella, för att lyssna till olika seminarier samt fira mässa ihop.
När jag gick till lördagens möte frågade en man som gick morgonrunda med sin labrador om även jag var på väg till blomsterutställningen. Jag fattade inget men så sa han: Ja, för det är ju så många prästkragar i stan! Det tycket jag var en bra sammanfattning av detta präst och diakonmöte samt stiftsmöte, som varit ett av de bästa jag deltagit i.
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar