måndag 7 oktober 2013

Härlig musikandakt!

I går firade vi ekumenisk musikandakt i Burseryds allianskyrka, som var nästan fullsatt. Peter och Anna Jonehög delade med sig av sång och musik och sina tankar kring livet och tron på Gud, man kan säga att en röd tråd var tacksamhet och förtröstan på Gud, som är den som är värd all ära. De är båda två fantastiska musiker och oerhört inspirerande att lyssna på när de delger sina tankar. Verkligen näring för själen!
Vi fick även vara med om att Mikael och Annas lilla tjej välsignades och pastor Jonas(Annas bror) betonade att barn är en gåva från Gud till föräldrarna men också till hela församlingen.
Efteråt bjöds vi på smarrigt fika.
På kvällen firade vi söndagsmässa i Södra Hestras kyrka där vi hälsade Emma välkommen. Temat igår var Trons kraft och jag skriver här söndagens psaltarpsalm som verkligen är ord att stå på under kommande vecka:
Nu är jag alltid hos dig, du håller mig vid handen. Du leder mig efter din vilja, du för mig på härlighetens väg. Äger jag dig i himlen önskar jag ingenting på jorden. Min kropp och mitt mod må svika, men jag har Gud, han är min klippa för evigt.
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar