onsdag 22 januari 2014

Konfirmander

Igår tisdag startade jag mina grupper i Broaryd och idag har jag haft mina miniorer i Burseryd. Vi har haft små mysiga stunder med tex sånger och läsning i "Djurens andakts bok", idag hann vi också baka chokladbollar.
Igår hade vi också terminens första konfa träff i Burseryd. Vi pratade om Bibeln och dess uppbyggnad och efter go´ fika fick vi gå en vandring på temat Gud. Vi fick lägga av oss våra bördor (stenar) vi pratade om Nåd =gracia, nåden är gratis och på den stationen fick vi godis! Vi fortsatte med att tända ljus och prata om att han är Evig (cirkeln av ljus). Jag avslutade med andakt på temat att tänka den goda tanken. Imorgon är det vuxen- barn i Burseryd och juniorerna som kommer till församlingshemmet. På fredag skall vi planera hela vårens gudstjänster och annat kul som skall hända samt en  bit av sommaren gudstjänster.... Känns ju väldigt långt borta att tänka midsommargudstjänster när termometerns just nu visar -10 grader!!
Tänk att det har nu gått en månad sedan vintersolståndet och det känns på kvällarna. En månad framåt å det är ändå ljusare. Det tycker jag skall bli skönt- längtar efter våren!
Häls Åsa, församlingsassistent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar