söndag 6 mars 2011

Frukostmöte i Södra Hestra

På lördagsmorgonen var det dags för Södra Hestra att få lyssna på Jonas när han berättade om RIA och dess verksamhet. Han berättade mycket gripande om hur det kan se ut för människor som blivit utförsäkrade från försäkringskassan och A-kassan.

Frukost som bestod av hembakt bröd, grönsaker, frukt, juice, kaffe eller te. Det var Alliansförsamlingen som hade ansvar för denna samlingen i år, och om det var någon som gick hungrig därifrån, så får de skylla sig själva. Jag nämnde inte att det hela avslutades med kaffe och gooood mazarinkaka...mums.

För att återkomma till RIA och Jonas så gör de ett fantastiskt jobb på, det förstod alla vi som var och åt frukost och lyssnade på hans berättelse.
Han gav som förslag att man kan vara med och bidra, till de som behöver hjälp, med att köpa två påsar potatis istället för en. Då kan man skänka bort den ena till dem, smart tycker jag.
Det kom upp ett förslag om att man ska kunna köpa in torrvaror och lämna dem i en låda i församlingshemmet/kyrkan för vidare transport till RIA.
Jag ska i alla fall tänka på torrvaror som pasta och ris nästa gång jag handlar, då köoer jag två saker av det som går att spara och skänker den ena till RIA. Det är en liten sak som jag kan göra/ Bodil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar