torsdag 20 juni 2013

Jordgubbstårtor!

I går, onsdag, åkte Frank, Åsa, Owe, Sofia, Carin och jag till Solbacken för att underhålla de boende och personalen på deras s ommarfest. Vi hade satt ihop ett somrigt allsångsprogram och avslutade med en andakt och sommarpsalmen 200 I denna ljuva sommartid. Efteråt blev vi bjudna att vara kvar på festen och vi fick äta en utomordentligt god jordgubbstårta(ja det gick även att välja blåbärhallontårta!) Det blev en fin eftermiddag trots regnet.
Idag var det dags för midsommarandakten på Lugnet och nu hade jag med mig Eva, nyss hemkommen från semester och väldans brun, och Anita. Tillsammans med de boende och personalen sjöng vi sommarpsalmer, läste midsommardagens texter och så avslutade vi med diverse sommarsånger innan det blev kaffe med jordgubbstårta även här, och det var lika gott!
En bra inledning på midsommarhelgen!
Nu vill jag önska alla en trevlig midsommar och jag hoppas att vi träffas i samband med någon av helgens gudstjänster! Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar