tisdag 17 maj 2011

O happy day!

Ja, i söndags var det verkligen en happy day i Broaryd! Kyrkan var mer än överfull, sammanlagt ca 800 personer kom till de två konserterna. Och det var härlig musik vi bjöds på! Magnus Bäcklund gav järnet och bjöd på sig själv också. Kyrkokören, barngrupperna, konfirmanderna, Evas bror och brorsdöttrar, hennes egna döttrar och Partybandet skötte sig också ypperligt! Och Eva själv ska vi inte tala om, det måste varit rena gympapasset för henne, som hon skuttade omkring och bara gav och gav! Otroligt härligt att se!
Det var många sköna bitar, som Magnus sa kanske inte alla spelas så ofta i en kyrka men när de nu sjöngs här så upptäckte åtminstone jag texterna från en helt annan sida. Tänk så mycket sk. profan musik som innehåller ett i högsta grad kristet budskap!
Några fantastiska textrader kommer här: One man come in the namn of love, one man come and go. One man come here to justify, one man come to overthrow. In the namn om love...
Jag vill känna att jag lever, alla den tid jag har, ska jag leva som jag vill. Jag vill känna att jag lever, veta att jag räcker till.
Men mina favoriter under konserten, och det är svårt att välja för det var bara godingar, blir Leonard Choens Halleluja samt I´ve got live ur en favorit musikalfilm som heter Hair. Har både filmen och CD och älskar både musiken, texterna och filmens fredsbudskap. Och Magnus gjorde den så bra! Att han hann med och kom ihåg alla orden. Imponerande!
Men trots denna unika och speciella händelse lyckades jag glömma kameran hemma! Jag som alltid har med den. Jag hoppas att det var andra som tog bilder och som lägger ut dem här och skriver om sina upplevelser kring O happy day!
Mia

1 kommentar:

  1. Ja, det är häftigt att man tänker i andra banor när man hör texter, som man hört många gånger tidigare, i ett nytt forum. Då får de en annan betydelse än vad de brukar ha...tankar som jag bär med mig i framtiden. Jag älskade verkligen I got life, och när Magnus sjöng den lyssnade jag mee andra öron, den innehåller ett tackbudskap för allt vi har.

    Eva, Eva, Eva säger jag bara, hon är ett sprudlande hjärta som bara ger och ger. Det blev kanon och allt tack vare Evas idé. <3

    SvaraRadera