söndag 28 april 2013

En fin helg!

Det är en bra helg! I går lördag träffade jag konfirmanderna och vi övade igenom inför kommande lördags konfirmation, lite vemodigt att det tar slut nu. Sen på kvällen var det musikandakt med Con Brio, ungdomar från musikskolan i Gislaved som spelar fiol och cello. Det blev en variationsrik och härlig musikstund. Idag har jag fått fira mässa i all enkelhet i Burseryd. Vi var många i kyrkan som fick lyssna till kören och Karin som sjöng många fina sånger för oss. De hade dessutom valt ut texterna som lästes av Birgitta och mig, samt gjort iordning olika stationer som vi fick vandra runt till under nattvardsmomentet. Dagen ska avslutas med möte med kyrkvärdarna i Gryteryd samt sinnesromässa i Gryteryd, vilket jag alltid tycker är en skön avslutning på veckan och fin inledning på den nya. Hoppas att du har en lika fin helg som jag! Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar