tisdag 11 maj 2010

Mammaträff!

Så har vi haft vår traditionella terminsträff där vi bjuder in mammor till barnen i våra grupper. Vi var totalt 11 mammor som träffades i Burseryd. Vi började kvällen med att varva ner i kyrkan genom att gå en Frälsarkransvandring, som avslutades med en enkel mässa framme i koret. Sen gick vi ner till församlingshemmet och är kvällsmat tillsammans. Åsa hade lagat en utsökt fisksoppa (ja, jag smakade naturligtvis inte, men mammorna sa att den var delikat!) och bakat bröd, som jag kan intyga var jätte gott! Sen var det dags för pyssel. Vi fick tillverka våra egna bönetavlor. Åsa hade, som ni ser på bilderna, plockat fram mängder med papper, texter, stenar, band, kors m.m. som vi fick välja fritt från och på det viset skapa våra egna personliga bönetavlor att ta med hem. Resultaten blev så fina! En del blev så inspirerade att de till och med gjorde 2! Yngste deltagaren för kvällen valde dock att leka på golvet istället medan mamma Maria pysslade. Kvällen avslutades med min egenhändigt bakade kladdkaka och kaffe.
Det blev en trevlig kväll. För Åsa och mig(Mia) betyder dessa enkla kvällar mycket glädje och kraft, och vår ambition är att det ska gälla även för våra mammor, som vi tycker behöver en egen stund mitt i en stressad värld.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar